Nasz cel
Aktualności

Witamina D zmniejsza ryzyko raka jelita grubego

Dodano dnia: 16.02.2010

Wysoki poziom witaminy D we krwi obniża ryzyko zachorowania na raka jelita grubego i odbytnicy - wynika z badań, które objęły dużą populację Europejczyków. Informację na ten temat zamieszcza strona internetowa czasopisma "British Medical Journal".

więcej

Otyłość zwiększa ryzyko udaru

Dodano dnia: 16.02.2010

Im bardziej otyła jest dana osoba, tym bardziej jest narażona na udar mózgu, niezależnie od płci i rasy oraz sposobu oceny otyłości - wynika z pracy opublikowanej na łamach czasopisma "Stroke".

więcej

Jabłka dobre dla jelit

Dodano dnia: 16.02.2010

Kolejne badania potwierdzają, że jedzenie jabłek to dobry nawyk. Po analizach ich związku m.in. z chorobą Alzheimera i rakiem piersi przyszła pora na badania ich wpływu na zdrowie jelit. Profesor Tine R. Licht i jej koledzy z Politechniki Duńskiej chcieli sprawdzić, czy jedzenie jabłek ma wpływ na rozwój tzw. dobrych bakterii w jelitach.

więcej

Ostrożnie z wit. E

Dodano dnia: 16.02.2010

Bezkrytyczne zażywanie dużych dawek witaminy E lub spożywanie żywności wzbogaconej nią może przynieść więcej szkody niż pożytku - wynika z izraelskich badań.

więcej

Odkryto jeszcze jeden "zły cholesterol"

Dodano dnia: 12.01.2010

Odkryta przez naukowców nowa odmiana "złego cholesterolu" także zwiększa ryzyko chorób serca - informuje serwis "BBC News/Health".

więcej

Dlaczego warto jeść ryby?

Dodano dnia: 12.01.2010

Nawet najtłustsza ryba zawiera mniej kalorii niż mięso, które najczęściej gości na naszych stołach. Ryby to bogactwo kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów, doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, zachowanie zdrowia i młodości.


 

więcej

Tłuszcze rybie obniżają ryzyko raka jelita grubego

Dodano dnia: 12.01.2010

Kwasy tłuszczowe omega-3 o długich łańcuchach, obecne przede wszystkim w rybach i owocach morza, mogą zapobiegać rakowi końcowego odcinka jelita grubego - wykazały badania amerykańskie, o których informuje serwis EurekAlert.

więcej

Niebezpieczeństwo w kinie

Dodano dnia: 14.12.2009

Dietetycy z Centre for Science in the Public Interest twierdzą, że spożycie średniej porcji prażonej kukurydzy w połączeniu z gazowanym napojem może być równoznaczne ze zjedzeniem trzech dużych hamburgerów. Przy tym dawka tłuszczu, jaką serwują sobie fani kina, naraża często na poważne uszkodzenie serca.

więcej

Czy wiesz, że:

Dodano dnia: 13.12.2009

v  "Najnowsze badania wykazały, że codzienne spożywanie 1-3 g steroli/stanoli roślinnych zawartych m.in. w olejach roślinnych, orzechach, nasionach,  produktach zbożowych, owocach i warzywach redukuje stężenia „złego” cholesterolu LDL w osoczu o 5 – 15% zarówno u osób z hipercholesterolemią, jak i z normolipidemią.

v  Wysoki poziom cholesterolu po 40 roku życia znacznie zwiększa ryzyko demencji w wieku 60 – 80 lat. Badania zakrojone na szeroką skalę wykazały, że nawet niewielkie przekroczenie normy poziomu cholesterolu w wieku średnim jest związane z większym prawdopodobieństwem późniejszego rozwoju choroby Alzheimera i otępienia naczyniowego.

więcej

Tycie szkodliwe dla mózgu

Dodano dnia: 13.12.2009

Osoby otyłe i z nadwagą mają mniej tkanki nerwowej w obszarach mózgu odpowiedzialnych za sprawność intelektualną - zaobserwowali naukowcy z USA. Zdaniem autorów pracy, która ukazała się w internetowym wydaniu czasopisma "Human Brain Mapping", sugeruje to, że przybieranie na wadze zwiększa ryzyko demencji, również w jej najcięższej postaci, jaką jest choroba Alzheimera.

więcej

[«] « poprzednie | 1 | 2 | następne » [»]

Partnerzy Centrum Estetyki Dietoterapia

Centrum istnieje od 1995 roku. Stworzone zostało dla osób pragnących pielęgnować swoje ciało i duszę. Wiedza i doświadczenie pozwalają zaoferować pomoc w utrzymaniu zdrowego wyglądu i pielęgnacji urody na najwyższym poziomie...


Logo dietoterapia Strona główna | O nas | Oferta | Partnerzy | Aktualności | Kontakt
projektowanie stron www: OSI GO3.PL © 2009 | dietoterapia